Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Sprawy są przyjmowane:
-
za pośrednictwem poczty na adres:
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Białymstoku
ul. Handlowa 6
15-399 Białystok
-
składane bezpośrednio w sekretariacie Inspektoratu (pokój 402) w godz. 7.30-15.30.
W przypadku skarg i wniosków istnieje również możliwość składania ich w formie ustnej do protokołu. Obywatele są przyjmowani przez pracowników w siedzibie Inspektoratu codziennie w godzinach pracy (7.30- 15.30).
Zgodnie z obowiązującym w Inspektoracie obiegiem korespondencji każda sprawa, pismo, skarga, wniosek wpływający do Inspektoratu musi być w pierwszej kolejności zarejestrowana w Dzienniku korespondencyjnym przez nadanie numeru sprawy a następnie jest dekretowana przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego na naczelników wydziałów. Następnie naczelnicy wydziałów powierzają wykonanie poszczególnych spraw swoim pracownikom.
Przyjmowanie i załatwianie spraw jest realizowane zgodnie z zasadami ogólnymi oraz przepisami określającymi właściwość organów i dotyczącymi terminów załatwiania spraw - wynikającymi z Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
Sposób załatwiania skarg i wniosków określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) i zgodnie z tym trybem pracownicy Inspektoratu rozpatrują przydzielone im skargi lub wnioski.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Terminy załatwiania spraw w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Białymstoku uzależnione są od: daty wpływu sprawy do Inspektoratu, jej rodzaju oraz od stopnia jej skomplikowania.
Sprawy, które wymagają rozstrzygnięć, rozpatrywane są w terminach:
-
wydanie decyzji administracyjnej - nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania,
-
wydanie postanowienia - j.w.
-
załatwianie skarg i wniosków obywateli - nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku skarg i wniosków posłów, senatorów i radnych - w terminie 14 dni od daty wpływu do Inspektoratu,
-
wydawanie zaświadczeń - nie później niż w terminie 7 dni.